woensdag 5 augustus 2015

Reisdag

Vrijdag 24 juli 2015    24 graden en zonnig

Vandaag gaat onze vakantie eindelijk beginnen. Normaal gesproken het startsein om naar Amerika te gaan, maar dit jaar doen we het iets anders. We gaan nu naar Disneyland Parijs om vervolgens in Oktober 10 dagen Halloween mee te pikken in Californie.
We verwennen onszelf wel. We beginnen 2 nachten in een hotel in de buurt om af te sluiten met 5 nachten Disneyland Hotel.

’s Morgens na de spits gaan we rijden. Van een echte spits is eigenlijk geen sprake. In Nederland rijden we door en binnen het uur zijn we in Belgie.
Bij Antwerpen lijken we in de file te komen maar na 5 korte minuten van file rijdt het weer als een zonnetje.

In Belgie is het een stuk drukker dan in Nederland maar gelukkig leidt dat niet tot vertraging en na een korte stop bij de Franse grens rijden we ook feilloos door Frankrijk.

Als we de A104 naar Marne la Vallee opdraaien gaat ons Disneyhart sneller kloppen. We hebben er echt zin in. De A104 is wel een rotweg maar ook deze komen we zonder kleerscheuren door. Een minuut of 25 later parkeren we bij het B&B Hotel Marne la Vallee. Het is rond half 3 en we hebben nog een hele dag voor ons. Na een snelle incheckprocedure besluiten we naar Disney Village te gaan. Hier kan ik dan gelijk een jaarkaart scoren en kunnen we een lekker hapje eten.

Zo gezegd zo gedaan, we rijden naar de Village en parkeren in de garage. We spreken af dat ik een jaarkaart ga regelen (het is gunstiger om 1 jaarkaart te kopen voor ons dan 1 voor het hele gezin) en dat de 3 meiden gaan shoppen in de Village. Ik verwacht dat het wel even duurt. Niets is echter minder waar. Binnen 25 minuten sta ik weer in de Village met een gloednieuwe Dreams jaarkaart en een photopass in mijn handen. Dit voelt goed. Na 2 jaarkaarten van Walt Disney World nu mijn eerste Europese jaarkaart J

We shoppen wat maar kopen nog niet heel veel. Het is tijd voor een heerlijk broodje bij Earl of Sandwich, onderwijl worden we getrakteerd op een parade van de Wild West Show. Ongeveer 30 paarden en veel indianen en cowboys lopen langs. Een erg mooi gezicht. Als het eten op is en de parade voorbij rijden we naar de Carrefour in Collegien om daar wat ontbijtinkopen te doen. Natuurlijk blijft het niet bij ontbijtspullen. We komen terug met heel veel spullen van Inside Out, boeken van Disney en een leuk TsumTsum stickerboek.

We gaan terug naar het hotel. De meiden zijn moe en ook Sabrina heeft geen zin meer om weg te gaan. Dit geeft mij de gelegenheid om mijn jaarkaart echt in te wijden J


Ik ga terug naar het park. Tot mijn verbazing is het enorm rustig. Tussen 21:00 uur en 23:00 uur doe ik achtereenvolgens Buzz Lightyear, Indiana Jones, Pirates of the Carribean, Phantom Manor, Peter Pan en de Big Thunder Mountain. Als geweldige afsluiter kijk ik Dreams! Ondanks dat ik in mijn eentje ben kan ik enorm genieten van zo’n warme zomeravond. Ik durf het bijna niet te zeggen voel maar ik voel me bijna als in Amerika.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten