vrijdag 7 augustus 2015

We have a 101........

Maandag 27 juli 2015      23 graden ´s morgens regen en ´s midddags zon

De dag begon droog maar bewolkt. We gingen nadat we waren opgestaan ontbijten. We mochten vandaag niet in Inventions ontbijten (vanwege de drukte), maar we werden in een zijkamer gedropt. Dit was gelijk onze enige slechte ervaring in het hotel. Opgepropt zaten we te ontbijten. Daar betalen we niet zoveel geld voor. Dit laat ik me niet nog een keer gebeuren. Het aanbod van eten is gelijk, maar dat is slechts 1 van de ingrediënten van het ontbijt.
Het is wel de opmaat van meer “pech” die dag.
Na het ontbijt liepen we het park in en na 10 minuten hadden we Donald gehad aan het begin van Main Street en Knabbel en Babbel aan het eind van Main Street. Dat ging wel heel soepel. We besloten vervolgens de extra magic hours eerst Peter Pan te doen en dan door te gaan naar Discoveryland. We deden eerst Peter Pan, vervolgens de Astro Orbiter en opnieuw Buzz. Mijn topscore blijft helaas rond de 200.000 punten hangen. Izzy zou meegaan naar Star Tours met mij, maar vind het niet leuk dat mama dan nog een keer Buzz gaat doen met Caitlynn. Uiteindelijk zit ik alleen in de Star Tours. Dit is echt nostalgie, zeker nadat ik de laatste jaren alleen de Amerikaanse versie heb gedaan. De aangekondigde upgrade is echt nodig. De regen begon.



We wilden heel graag op de foto met Merida en zagen gisteren dat de rij meer dan een uur was en besloten vroeg aan te sluiten. Merida begint om kwart over elf en wij gingen half 11 in de rij staan. Een goede keuze. Om kwart over elf stond er een rij van 2 uur! De meiden hebben tijdens het wachten gewinkeld en de tijd ging al kletsend met een mede Disney fanaat erg snel.
De Meet met Merida was erg leuk, Caitlynn had er alleen geen zin in en staat niet op de foto.



Toen we klaar waren bij Merida zagen we Goofy en Pluto  staan bij de BBQ Cookout. Er was niemand en dat was een uitgelezen kans om het hondenduo op de foto te zetten. We dronken wat en zagen dat het tijd was voor de Frozen Sing-a-Long. Zelfs de Engelse versie had franse kenmerken wat ik vreemd vond. De meiden vonden de show leuk en het was goed te zien dat het Chapperal Theater weer gebruikt wordt.  Het werd gelukkig weer droog.

Het volgende doel was de Pirates of the Carribbean. Maar we kwamen daar niet zonder oponthoud J Onderweg zagen we Baloo en King Louie zonder wachten en toen we klaar waren liepen net Aladdin en Genie voorbij. En weet je er worden rijen gemaakt in Parijs. Niet vechten, duwen trekken. Buiten een enkele Spanjaard of fransman die probeert voor te dringen kom je bij elk character aan de beurt. De meets waren leuk en bij Aladdin en Genie was het heel leuk dat het bij de lamp was.




Na deze combinatie van meets was het tijd voor de Pirates. Als Jack Sparrow hier ook komt is dit de beste versie van de Pirates die ik ken, erg leuk. Voor Caitlynn deden we nog de draaimolen en onderweg kwam Winnie ons ook nog een knuffel geven.
We besloten te parkhoppen en onze hotel fastpass te gebruiken voor Ratatouille. Niet voordat we een tosti hadden gegeten bij het Blockbuster Cafe. Toen begon de ellende voor die dag. We waren letterlijk aan de beurt en de attractie Ratatouille ging down. Dan in de RC racer in de rij ook kapot, Parachute drop dan. In de rij 10 minuten wachten ook kapot. Ik was flink pissed! We besloten nog een show van Animagique te doen en dan nogmaals Ratatouille te proberen. Dit lukte gelukkig wel. Het was tijd om te eten. We deden Inventions. Helaas geen speciale figuren maar wel veel. We kregen Mickey, Minnie, Goofy, Pluto,Goofy, Eeyore, Teigetje, Knabbel en Babbel.

De meiden waren gesloopt en ik wilde eigenlijk nog wat van de dag maken. De meiden naar bed papa het park in. Big Thunder Mountain doen. Ben ik bijna aan de beurt………Kapot!!!. Phantom Manor bleef het wel doen. Toen op de uitkijk voor Kapitein Haak. De ergste meet en Greet ooit. Hij negeerde alle volwassenen en pakte alleen kinderen erg irritant.

Dan maar de Space Mountain. Onderweg kwam ik Gepetto tegen zonder wachten. Gelukkig had hij wel tijd en was het een leuke meet met een aardige Castmember die een foto wilde schieten.

Ik wilde afsluiten met Space Mountain. Ik had nog een FP en besloot er voor te gaan. Hij was 6 maanden dicht geweest en ik was benieuwd. Ik was bijna aan de beurt en wat denk je…… Kapot.

Op 1 dag waren dus 5 attracties die kapot gingen terwijl ik bijna aan de beurt was. Niet echt Magical. Dit verhaal krijgt nog een staartje in een volgend blog…..


Ik was ook klaar met de dag. Ik ging lekker naar bed





Geen opmerkingen:

Een reactie posten